Tiskové prohlášení Sunny Days - cestovni-ruch.cz
cestovni-ruch.czCZeCOT.infoWMP.czXMLevents
logo cestovni-ruch.cz

 Databáze dodavatelů
 Reality v CR
 Hotelnictví
 Cestovní kanceláře
 Pohostinství
 Lázeňství
 Hoteloví podvodníci
 Informační zdroje
 Zákony a vyhlášky
 Evropská unie
 Letecká doprava
 Výstavy a veletrhy
 Vzdělávání
 Statistika
 Kategorizace
 Diskuzní fóra
 Reklama a kontakt
 
RSS 2.0.

Tiskové prohlášení Sunny Days


·10.02.2010 | Vít Pechanec
·11.02.2010 | flaska_r | Zobrazit Zobrazit Poslat emailem Poslat

Poslat emailem Poslat e-mailem  Komentovat
Příspěvek od Vít Pechanec z 10.02.2010

TISKOVÉ PROHLÁŠENÍ
Sunny Days vyhověla všem požadavkům, vyhoví někdo Sunny Days?

Touto cestou chceme vyjasnit nepravdivé informace, které se objevily v posledních dnech napříč celým českým mediálním prostorem. Od 29.1.2010, kdy se objevily první zprávy o neprodloužení pojistné smlouvy probíhá pokus o likvidaci Sunny Days a to již po několikáté. Jedná se o nekalý boj konkurence ve spolupráci s kartelem pojišťoven za významné účasti některých médií (spojenci) a to na objednávku, která má za cíl zbavit se příliš životaschopné Sunny Days a převzít její klienty.

Plán byl následující:
29.1.- zveřejnění zprávy o neprodloužení Pojistné smlouvy – souběžné ujištění o tom, že SD další smlouvu nezíská, následné soustavné navádění klientů ke stornování smluv a navrácení peněz – přetavení na Cestovní agenturu.
Následně dle tiskové zprávy MMR z 1.2.2010 a jejího předmětu (příloha č.1.) – podání podnětu vůči ŽÚ k odebrání licence Sunny Days (viz příloha č.1) jsme z donucení tomuto vyhověli ihned 2.2. 2010 – prostřednictvím našeho právního zástupce podali žádost o tuto přeměnu. Nikoli ovšem dobrovolně, nutno říci, že k tomuto kroku jsme byli donuceni okolnostmi. Mj. i tou, že byla-li by nám licence odebrána, nemohli bychom o ni následující tři roky znovu požádat. Nikdy jsme se totiž Agenturou stát nechtěli, ani naše struktura odpovědnosti, práv a pozice na trhu tomu neodpovídá. Následovala ostrá mediální kampaň, mající za cíl zmanipulování smýšlení veřejnosti o naší společnosti a zrazení důvěry našich klientů v ni. Spojenci si přáli zastavit příjem Sunny Days, vymazat jí z českého trhu a převzít jejich klientelu (tvrzení, že závazky musí převzít jiné CK).
Na co spojenci zapomněli jsou závazky právě vůči klientům, kteří na realizaci zájezdů trvali a naší povinností bylo a je tyto závazky splnit. Zdůrazňujeme, že tyto závazky nemáme zákonné právo sami zrušit jelikož byly uzavřeny z vlastní vůle. Tato skutečnost je kamenem úrazu v plánu na likvidaci Sunny Days, věrná klientela trvala a stále trvá na dodržení smluvních závazků, které jsme s nimi uzavřeli.
Nicméně všem klientům, kteří zažádali o vrácení svých záloh, či celých plateb, bylo okamžitě vyhověno, peníze byly v plné výši bez stornopoplatků navráceny.

Jak citujeme výše, vyhověli jsme všem, vyhoví někdo nám? Zákon č. 159/1999 sb. ukládá prakticky jedinou podmínku k prodeji vlastních zájezdů a to je uzavření smlouvy o Pojištění záruky proti úpadku cestovní kanceláře. Zákon přijatý v roce 1999 však po 10 letech účinnosti trochu pokulhává, když stanovil v tehdejším pojistném prostředí prakticky tři podmínky – pojistit alespoň 30% obratu, spoluúčast ve výši nejméně 2% a dále poněkud eufemistickou povinnost být pojištěn po celou dobu trvání licence, naneštěstí však s komerčním subjektem, který se v našem případě pokusil vyhovět objednávce konkurence, nikoliv pojištěného, jak se dozvíte v soudním řízení, jak jsme již naznačili v předešlém prohlášení., Sunny Days podá podnět k ČNB, k prošetření jednání Generali pojišťovna a.s. a uvažuje podání podnětu k prošetření příslušným úřadem Evropské komise. Z výše uvedeného Sunny Days dostála všem závazkům, jak vůči klientům, státním orgánům a dokonce plnila i přání vyplývající z postupů spojenců a co mohla splnit, to splnila – konala svoji povinnost. Požadavek Sunny Days na řešení této situace, aby mohlo dojít k plnění jejích závazků a dále podnikat je uzavření pojistné smlouvy, jak diktuje zákon. Bohužel, kartel pojišťoven se rozhodl nás nepojistit za žádných okolností, díky zmíněnému agresivnímu postupu společnosti Generali pojišťovna a.s., která nás svým jednáním poškodila. Proto vyžadujeme výjimečné a rychlé řešení od příslušných státních orgánů, a to na základě situace ve které jsme se ocitli díky nedokonalosti zákona a následné povolení původní činnosti opět jako Cestovní Kanceláře.
Bohužel díky současnému prostředí na pojišťovacím trhu, kde ani zákonná povinnost předložit nabídku ze strany pojišťovny není a právní norma nenabízí ani žádnou alternativu (např. Bankovní záruka, či státní fond, jak je tomu běžné v ostatních státech EU) k zachování podnikatelského subjektu, jako jednomu z plnitelů státní pokladny, dokazuje, že další chybou zákona je, že na tuto situaci nepamatuje. Neexistuje totiž stát, kde jediná podmínka pro podnikání v jakémkoli oboru je exkluzivně v rukou jednoho komerčního privátního odvětví.
Níže naleznete přílohu č. 2. a 3., necháme na vás její posouzení, které dokladuje zneužití zákona č. 159/1999 sb. v jeho současném znění a jeho zneužití a umožňuje možné neetické jednání ze strany pojišťoven.
Jedná se o návrh smlouvy o Pojištění proti úpadku a jeho průvodní dopis. Zde si můžete všimnout, že spoluúčast na jeden měsíc (20 mil Kč) se rovná spoluúčasti na jeden rok (20 mil Kč). Toto je možné pouze díky tomu, že zákon stanoví pouze spodní hranici spoluúčasti. Pojišťovny si tím pádem mohou definovat smlouvu dle své vlastní potřeby. Jedná se v daném případě vůbec o pojištění? A je to pojištění proti úpadku? Byli jste někdy nuceni uzavírat pojistné smlouvy s 98,76% spoluúčasti? A i to je údajně málo.... Nenapadlo Vás, pokud některá CK takovéto pojistné podmínky přežila, že je vlastně ekonomicky stabilnější, než uvedená pojišťovna? Kdo v tomto případě koho pojistil? Generali pojistila Sunny Days, nebo Sunny Days pojistila Generali?

Příloha č. 4. - zpráva do brokerské společnosti, která pro nás zajišťovala zprostředkování jednání o uzavření nové pojistné smlouvy.
Odhalení lži a potvrzení neetického jednání a současného existujícího kartelu pojišťoven. Dokument, který potvrzuje, že Generali pojišťovna a.s., byla do poslední chvíle – 28.1.2010 v jednání o uzavření Smlouvy o pojištění proti úpadku a eminentně se zajímala o skutečnost, zda SD získala pojistku u jiné pojišťovny. A to pouze pár hodin před jejím oficiálním oznámení o neprodloužení pojistné smlouvy naší společnosti. Aby následně mohla ohlásit, že z důvodů špatné ekonomické situace...z jakého opravdového důvodu si můžeme jen domýšlet. Proč takto činila, pokud neměla zájem nás pojistit? Pokud by totiž SD uzavřela pojistku jinde, Generali pojišťovna a.s. by neuspokojila objednavatele naší naznačené eliminace... případně si chtěla pojistit nás, jako klienta, který v rámci pojištění utrácí miliony korun, totiž za dobu naší spolupráce dosáhl obrat více než 40 mil. Kč. Myslíte, že Generali pojišťovna a.s. má povinnost zdůvodnit takovéto podmínky?
Jakou roli tady hraje Pojištění proti úpadku, které se vztahuje pouze na návrat klientů, kteří momentálně tráví dovolenou v zahraničí a na vyplacení záloh a zaplacených cestovních smluv před jejich uskutečněním. A toto jen v případě vyhlášení úpadku. Jakou funkci zde hrají pojišťovny? Když vyřešení této případné situace stejně zůstane na subjektech cestovního ruchu a pojišťovna pouze vyplatí peníze? Zde je jednoznačně vytvořena podmínka v zákoně šitá na míru produktu pojišťoven. Pojištění se totiž nevztahuje na žádné další závazky firmy.
Vypadá to, jako by se před zavedením zákona č. 159/1999 sb. neprodal jediný zájezd. Naopak statistika zkrachovalých CK před jeho zavedením a následně po něm, je velmi výmluvná. Jedná se o 100% nárůst.
Z výše uvedeného vyplývá, že díky tomuto prostředí jsou pojišťovny schopny zlikvidovat jakoukoli cestovní kancelář na trhu téměř okamžitě. V letošním roce, v průběhu cestovní sezóny, totiž končí pojistné smlouvy mnoha dalším cestovním kanelářím, co se stane, zachovají-li se pojišťovny stejně?
Zůstane Sunny Days letos jako jediná nepojištěná? Podaří se tuzemským pojišťovnám zdůvodnit tento fakt?

Příloha č. 5. a č. 6. Vzory odpovědí dalších pojišťovacích subjektů. Toto uvádíme v souvislosti se zněním zákona, který neukládá povinnost – například jako u pojištění zákonné odpovědnosti pro provoz motorových vozidel – že pojišťovna alespoň musí předložit nabídku. O uzavření pojistné smlouvy u tuzemských pojišťoven Sunny Days už zájem nemá, proto v tuto chvíli jedná s několika zahraničními pojistiteli a směřuje k uzavření nové pojistné smlouvy.
Děkujeme Vám za pozornost při čtení tohoto textu a také našim klientům a partnerům za
výraznou podporu, které se nám od Vás dostává.

Sunny Days s.r.o.

Přílohy:
č.1 - www.cestovni-ruch.cz/zdroje/docs/sunny1.pdf
č.2 - www.cestovni-ruch.cz/zdroje/docs/sunny2.pdf
č.3 - www.cestovni-ruch.cz/zdroje/docs/sunny3.pdf
č.4 - www.cestovni-ruch.cz/zdroje/docs/sunny4.pdf
č.5 - www.cestovni-ruch.cz/zdroje/docs/sunny5.pdf
č.6 - www.cestovni-ruch.cz/zdroje/docs/sunny6.pdf

© 1999-2023 Hotel Fontána, s.r.o. - Ubytování Svitavy.
Kontaktní e-mail info@cestovni-ruch.cz. Právní doložka Publikování nebo další šíření obsahu serveru je bez písemného souhlasu zakázáno vyjma odborných prací pro školní či vědecké účely v případě, že budou respektována pravidla citace a uvedení zdroje.