|
CATERING
Příspěvek od KLIMA MICHAEL z 30.04.2010 |
|
PŘÍJEM KATERINGOVÉ OBJEDNÁVKY
Příjem kateringové objednávky je velice zodpovědný úkol.
Písemné objednávky vyřizuje kateringový manager nebo osoba kateringem pověřená.
Zaměstnanec, kterého klient kontaktuje po telefonu, nikdy nepodává informace o kateringových službách které poskytujeme. Klientu poděkuje za zájem o naše služby, vezme si jeho telefonní číslo, pro případ že by spojení bylo přerušeno, a udělá o tom písemný záznam, který při nejbližší příležitosti předá svému představenému.
Klientovi dá své jméno a jméno a telefonní číslo majitele nebo osoby, která je kateringem pověřena a která ho bude v nejbližší době kontaktovat.
□
Následně osoba, která klienta kontaktuje mu zodpoví všechny otázky a popíše mu krátce kateringové služby o které má klient zájem a pozve ho k osobní schůzce k projednání podrobností.
Při akci, která má být v prostorách klienta, domluví schůzku u něj, v ostatních případech pozveme klienta buď do restaurace, nebo do prostoru ve kterém se akce bude konat.
Na příchod klienta se dobře připravíme. Musíte mít připraveny odpovědi na všechny možné otázky.
PRVNÍ KONTAKT S KLIENTEM
„NIKDY NEDOSTANETE DRUHOU PŘÍLEŽITOST K PRVÉMU DOJMU“
Při příchodu usadíme klienta k nějakému vhodnému stolu, předložíme mu naše BANKETNÍ případně BUFETOVÉ MENU a seznámíme ho s jejich přednostmi výhodami.
Při příjmu objednávky jakékoliv akce se držíme našeho kréda
DEJTE LIDEM TO, CO CHTĚJÍ A CO JIM ZA JEJICH PENÍZE PATŘÍ!
Nesmíme však zapomínat na to, že ti, kteří si jakoukoliv kateringovou akci objednávají velmi často nevědí co vlastně chtějí a co mohou za své peníze očekávat.
I když někteří klienti jsou častí návštěvníci restaurací, tudíž sofistikovaní hosté, a případně gurmáni, tak zpravidla neznají mechaniku pořádání společenských akcí, ale ve většině případů si naštěstí nechají poradit.
Každá cateringová akce začíná nabídkou služeb, které jsme schopni zabezpečit.
U této příležitosti musíme zdůraznit, že naše jídelní lísky byly pracně sestaveny z populárních jídel se všemi možnými variantami záměn a to v několika cenových slupinách, ale nemůžeme připravovat jídla podle klientových přestav nebo receptů.
• Zachovejte si vaše sebevědomí,
• vyjádřete klientovi vaši profesionalitu,
• neslibujte hostům nic, co bychom nemohli splnit.
Každého klienta musíme upozornit na to, že se specializujeme na přípravu čerstvých jídel na objednávku a na vysoký standard služeb.
□
CATERINGOVÝ FUNKČNÍ LIST
Kateringový funkční list je důvěrný interní doklad který se musí vyplnit pro každou pořádanou funkci.
Před vyplněním cateringového funkčního listu s klientem prohovoříme všechna naše kateringová meníčka a služby které nabízíme.
Každý kateringový funkční list, který musí mít pořadové číslo, TYP FUNKCE a ostatní údaje, musí být vypracován ve čtyřech kopiích:
a) Kuchyně
b) Obsluha
c) Cateringové oddělení
d) Klient
□
Stručný jídelní lístek musí být na funkčním listě uveden i s cenami. To samé platí i o nápojích které jsou placeny klientem (host bar). Klientu musí být předán ceník nápojů, které budou k dispozici za hotové (cash bar) případně na účet klienta (open bar).
V oddělení STOLOVÉ USPOŘÁDÁNÍ musí být graficky znázorněno rozdělení stolů a míst.
Zvláštní instrukce mohou obsahovat údaje o výzdobě nebo jiných požadavcích. Mezi zvláštními instrukcemi musí být uvedeny služby, které si host objednal jako:
• Požadovaná mimořádná výzdoba
• Hudební doprovod
• Video či audio zařízení
• Zabezpečení služeb fotografa
• Požadavek zajištění dopravy,
• Požadavek baby sitter pro děti, apod.
Klienta musíme upozornit, že všechny tyto požadavky jsou účtovány zvlášť.
Pokud host dodá zasedací pořídek, tak tento musí být dodržován.
V případě potřeby se další údaje, jako například rozmístění šejfrů a mís na bufetových stolech a další instrukce jsou uvedeny na druhé straně Cateringového listu.
Na funkčním listě musí být uvedeno:
□
Zrušení dohodnuté funkce 7 dnů před datem jejího konání je bez penalizace. Při pozdějším zrušení celá složená záloha propadá.
KATERINGOVÝ FUNKČNÍ LIST (vzor)
DATUM: DEN: ZAČÁTEK: KONEC:
TYP FUNKCE:
OBJEDNAVATEL:
ADRESA:
TELEFON: MOBIL: E-MAIL:
IČO: DIČ: KONTAKT:
OBJEDNÁVKA PŘIJATA: OBJEDNÁVKA POTVRZENA:
ZÁLOHA: ZÁLOHA PŘIJATA DNE:
FORMA PLACENÍ: PLACENO:
JÍDELNÍ LÍSTEK STOLOVÉ USPOŘÁDÁNÍ
ZVLÁŠTNÍ INSTRUKCE:
Ceny jídel a nápojů jsou pro klienta zvýhodněny, nicméně ke konečné ceně všech kcateringových akcí je připočteno 10% obslužného.
Katering, je nesmírně složitý obor pohostinství a i když již relativně dobře provozovaný nesčetnými podnikateli, je v České republice stále ještě v plénkách. Zatím nejsou žádné učebnice nebo směrnice, nikde se tento tak obsáhlý obor nevyučuje a tak to prostě každý dělá „jak nejlépe umí“.
Technika příjmu kateringové objednávky, vyplnění KATERINGOVÉHO FUNKČNÍHO LISTU, technika potvrzení objednávky a zabezpečení dané akce, bude částečně předmětem semináře TVORBA JIDELNÍHO LÍSTKU ale hlavně předmětem semináře KATERINGOVÉ AKCE od:
Michael Klíma, CEC, CCE,
Certifikovaný Executive Chef, Certifikovaný Culinary Educator,
Certifikovaný konzultant v pohostinství a cestovním ruchu,
Profesor Emeritus, Triton College, River Grove, Illinois USA
Fre lance writer, člen Syndikátu novinářů české republiky
DIČ CZ280623040
|
|
© 1999-2023 Hotel Fontána, s.r.o. - Ubytování Svitavy. Kontaktní e-mail info@cestovni-ruch.cz. Právní doložka Publikování nebo další šíření obsahu serveru je bez písemného souhlasu zakázáno vyjma odborných prací pro školní či vědecké účely v případě, že budou respektována pravidla citace a uvedení zdroje. |
|
|