cestovni-ruch.czCOT BusinessCOT mediaCZeCOT.infoWMP.czXMLevents
logo cestovni-ruch.cz

 Databáze dodavatelů
 Reality v CR
 Hotelnictví
 Cestovní kanceláře
 Pohostinství
 Lázeňství
 Hoteloví podvodníci
 Informační zdroje
 Zákony a vyhlášky
 Evropská unie
 Letecká doprava
 Výstavy a veletrhy
 Vzdělávání
 Statistika
 Kategorizace
 Diskuzní fóra
 Reklama a kontakt
 
RSS 2.0.
Partneři serveru:
COT Business
Agentura CzechTourism

PPC kampaně na názvy ubytovacích zařízení


·01.08.2014 - 09:48 | Vít Pechanec
·03.09.2017 - 21:36 | Jan Nemopocký | Zobrazit Zobrazit Poslat emailem Poslat

Poslat emailem Poslat e-mailem  Komentovat
Příspěvek od Vít Pechanec z 01.08.2014

Vážení hoteliéři,

obracím se na vás s dotazem o stanovisko k nešvaru, který se v poslední době rozmohl. Naše ubytovací zařízení nabízíme přes různé OTA (online travel agencies), ubytovací servery apod., kterým platíme provize za zprostředkovaný obchod. OTA všichni bereme jako partnery, kteří nám pomáhají s prodejem.

Tyto OTA se logicky snaží získat maximum zákazníků (s cílem získat maximální provizi) a tak vyvíjejí různé aktivity v oblasti internetového marketingu, mezi které patří i PPC kampaně. Jistě pochopím, pokud získávají zákazníky přes klíčová slova jako je např. "ubytování Svitavy", "hotel Svitavy" apod., ale co se nebojím označit za parazitování jsou kampaně na názvy našich ubytovacích zařízení - např. tedy v našem případě na "Fontána Svitavy". Přirozené výsledky (tedy odkazy na naše webové stránky) ve vyhledávání na Googlu a Seznamu se tak odsunují za placené odkazy a mnohý návštěvník pak klikne na první odkaz, který mu vyhledávač nabídne (bez ohledu, jestli je označen jako reklama či nikoliv). Platíme tak provize z obchodu za naše stálé zákazníky či za zákazníky, které hledají již naše konkrétní ubytovací zařízení. Opravdu to chceme?

Možná by někdo mohl namítnout - tak si spusť na název zařízení také vlastní PPC kampaň, nabídni vyšší cenu za proklik a budeš na prvním místě! Ano, jistě něco takového bych mohl provést, ale nepostrádá toto již zdravý rozum? Předbíhání se ve výsledcích na název zařízení s ubytovacími portály mi přijde nesmysl, na kterém v podstatě vydělá jen vyhledávač.

Rozhodl jsem se tedy oslovit přímo servery s výzvou, aby ukončily PPC kampaně na název našeho zařízení. Vypnutí kampaně na základě této výzvy provedly servery Hotel.cz a Trivago. Z Booking.com se mi dostalo této odpovědi "Co se tyka marketingu, ktery pro Vase zarizeni delame, bohuzel neni mozne toto vypnout. Je to sluzba, kterou mame pro vsechna ubytovaci zarizeni." Odpověď vyznívá, jako kdybychom o tento jejich "marketing" stáli. Upřímně ani jinou odpověď jsem od nich po jiných zkušenostech nečekal. Zaslal jsem jim tedy výpověď spolupráce, protože to v tuto chvíli vidím jako jedinou možnost, jak tuto nekalou kampaň vypnout.
Ona stejně spolupráce s nimi nikdy moc v našem případě nefungovala, zprostředkovaného obchodu bylo minimum, během posledních měsíců navíc nebyla jejich podpora schopna nastavit naše pokoje k prodeji (v administraci jsme je nastavené měli, ale na serveru se neobjevovaly).

Jaký máte názor na tento nešvar Vy?
Když společně zvýšíme tlak na OTA, nebudou tyto kampaně realizovat. Postup ale musí být společný a pro OTA citelný. Pokud to bude aktivita několika "zoufalců", tak situaci nezměníme...
Uvítám Váš názor.

© 1999-2015 Hotel Fontána, s.r.o. - Ubytování Svitavy.
Kontaktní e-mail info@cestovni-ruch.cz. Informace a pravidla Publikování nebo další šíření obsahu serveru je bez písemného souhlasu zakázáno vyjma odborných prací pro školní či vědecké účely v případě, že budou respektována pravidla citace u uvedení zdroje.
Podporujeme Jeseníky card!