cestovni-ruch.czCOT BusinessCOT mediaCZeCOT.infoWMP.czXMLevents
logo cestovni-ruch.cz

 Databáze dodavatelů
 Reality v CR
 Hotelnictví
 Cestovní kanceláře
 Pohostinství
 Lázeňství
 Hoteloví podvodníci
 Informační zdroje
 Zákony a vyhlášky
 Evropská unie
 Letecká doprava
 Výstavy a veletrhy
 Vzdělávání
 Statistika
 Kategorizace
 Diskuzní fóra
 Reklama a kontakt
 
RSS 2.0.
Partneři serveru:
COT Business
Agentura CzechTourism

UPOZORNĚNÍ NA NOVÉ POKUSY O PODVOD NA RESTAURACÍCH


·08.08.2006 - 00:15 | pivodum | Zobrazit Zobrazit Poslat emailem Poslat
·08.08.2006 - 11:36 | Josef Martinák

Poslat emailem Poslat e-mailem  Komentovat
Příspěvek od Josef Martinák z 08.08.2006

Vážení přátelé,

na podobný fígl jsem již před časem upozorňoval, je to čím dál tím
častější a v našem hotelovém provozu se s tím setkávám čím dále častěji.
Jedná se třeba o skupinun V.I.P. hostů z nějaké indické univerzity, nebo
jiné prestižní instituce. Stačí ale dát číslo karty do terminálu a
většinou se ihned objeví hláška, že je nutno zadržet, prototže je
ukradená nebo něco takového. zřejmě se jedná o nový způsob internetových
podvodů. Aleši, takovýchto e-,ailů dostávám týdně tak 3 - 4.

Josef Martinák

diskuse@cestovni-ruch.cz napsal(a):
> -------------------------> doporucujeme <-----------------------------
> Hledate vhodneho dodavatele? Zkuste www.cestovni-ruch.cz/dodavatele/ !
> Hledate objekty k provozovani? Zkuste www.cestovni-ruch.cz/reality/ !
> ----------------------------------------------------------------------
> Prispevek pridan v 08.08.2006-00:15
> Prispevek zadal uzivatel "pivodum", email: pivodum@iol.cz
> Prispevek do fora "Hotelovi podvodnici a nicitele"
> Prispevek na tema "Tema: UPOZORNENI NA NOVE POKUSY O PODVOD NA RESTAURACICH; "
> Text prispevku:
>
> Vazeni kolegove,
> dovoluji si Vas upozornit na novy zpusob pokusu o podvod prostrednictvim e-mailu zamereny na restauracni zarizeni.
>
> Nova finta funguje asi takto:
>
> Restaurace obdrzi e-mailem (zatim to znam jenom z ciziny a v cizim jazyce) seriozne se tvarici rezervaci na zajimavou akci (napri svatbu, nebo neco podobneho). Objednavatel pozaduje zaslani nabidky menu s cenou a nabizi zaslani udaju sve kreditni karty, aby si mohl prostrednictvim teto karty majitel restaurace nauctovat zalohu, casto i v plne vysi hodnoty menu za celou spolecnost. Dale vsak pozaduje (a nasleduje sahodlouhe a velmi "seriozni" vysvetlovani proc), abyste k vysi teto castky pripocitali nejakou dalsi vyznamnou castku v radu nekolika tisic euro nebo dolaru (v jednom pripade se jednalo penize na ubytovani v hotelu, v jinem pripade o penize na letenku). To ma byt pro nejakeho duleziteho cloveka v cele akci (napr. vlastni kuchar, ktery na cele akci ma pripravovat nejake speciality). Ve zduvodneni se zpravidla uvadi neco v tom smyslu, ze s ohledem na jakesi slozite systemy bonusu a slev je to takto vyrazne vyhodnejsi, a ze na tom objednavatel hodne usetri. Za to nabizi, abyste si pripocitali nejakou dalsi provizi sami pro sebe (zpravidla nekolik set euro nebo dolaru), a dale si mate pripocitat dalsich treba 200 euro na poplatky pro Western Union. A ted prijde ten figl, objednavatel totiz chce, abyste onu castku na hotel, letenku, ci jiny ucel, poukazali zpet prostrednictvim Western Union. Jak znamo, prijemce platby provedene prostrednictvim Western Union je dodatecne nedohledatelny.
> Nemusim zduraznovat, ze k zadne akci ve Vasi restauraci uz by nikdy nedoslo a uctovanou castku byste nikdy nedostali, nebot banky ochranuji drzitele kreditnich karet a nedopusti, aby klient platil za neco, co nedostal (a hlavne osobne nepodepsal).
>
> Nedomnivam se, ze by se snad nasel nekdo, kdo by mohl na podobnou fintu snadno skocit, presto povazuji za dulezite na tento zpusob podvodu upozornit. Muze se totiz stat, ze tuto zakladni fintu nekdo v budoucnosti dopracuje k vetsi dokonalosti a verohodnosti.
>
> Ales Dockal
> Gastronomicka sekce HOREKA CR
> -----------------------> jak odhlasit odber<--------------------------
> Toto neni nevyzadana zprava. Pro odhlaseni ci zmeny nastaveni prijmu navstivte stranku www.cestovni-ruch.cz/odberateladmin, kde muzete odhlasit odber z tohoto fora, prihlasit jina diskuzni fora ci zmenit diakritiku zasilanych prispevku. Odber je mozne zcela zrusit zaslanim odpovedi s predmetem zpravy UNSUBSCRIBE.
> -------------------------> jak reagovat <-----------------------------
> V pripade, ze na prispevek chcete reagovat, odpovezte na nej pomoci tlacitka Odpovedet ci Reply. Nemente subject/predmet ani adresata, format zpravy by mel byt cisty text (ne HTML). Text, ktery nechcete vlozit (hlavicky, toto upozorneni apod.) smazte - vlozi se to, co je v tele zpravy. Vase zprava se automaticky zaradi do prislusneho diskuzniho fora a rozesle vsem odberatelum prispevku z tohoto fora (a take Vam).

--
Josef Martinák
ředitel hotelů Eliška a Réva - Mikulov
tel.: +420 519 513 073
Fax: +420 519 513 073
mobil: +420 777 003 693
martinak@bottling.cz
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Botling s.r.o. - Hotel Eliška
Piaristů 4
692 01 Mikulov
IČO: 48396826 DIČ: CZ-48396826
č. Bank. ú.: 192 051 610 297/0100 - KB Mikulov, Piaristů 2, 692 01 Mikulov


© 1999-2015 Hotel Fontána, s.r.o. - Ubytování Svitavy.
Kontaktní e-mail info@cestovni-ruch.cz. Informace a pravidla Publikování nebo další šíření obsahu serveru je bez písemného souhlasu zakázáno vyjma odborných prací pro školní či vědecké účely v případě, že budou respektována pravidla citace u uvedení zdroje.
Podporujeme Jeseníky card!