cestovni-ruch.czCOT BusinessCOT mediaCZeCOT.infoWMP.czXMLevents
logo cestovni-ruch.cz

 Databáze dodavatelů
 Reality v CR
 Hotelnictví
 Cestovní kanceláře
 Pohostinství
 Lázeňství
 Hoteloví podvodníci
 Informační zdroje
 Zákony a vyhlášky
 Evropská unie
 Letecká doprava
 Výstavy a veletrhy
 Vzdělávání
 Statistika
 Kategorizace
 Diskuzní fóra
 Reklama a kontakt
 
RSS 2.0.
Partneři serveru:
COT Business
Agentura CzechTourism

UPOZORNĚNÍ NA NOVÉ POKUSY O PODVOD NA RESTAURACÍCH


·08.08.2006 - 00:15 | pivodum
·08.08.2006 - 11:36 | Josef Martinák | Zobrazit Zobrazit Poslat emailem Poslat

Poslat emailem Poslat e-mailem  Komentovat
Příspěvek od pivodum z 08.08.2006

Vážení kolegové,
dovoluji si Vás upozornit na nový způsob pokusů o podvod prostřednictvím e-mailu zaměřený na restaurační zařízení.

Nová finta funguje asi takto:

Restaurace obdrží e-mailem (zatím to znám jenom z ciziny a v cizím jazyce) seriózně se tvářící rezervaci na zajímavou akci (napři svatbu, nebo něco podobného). Objednavatel požaduje zaslání nabídky menu s cenou a nabízí zaslání údajů své kreditní karty, aby si mohl prostředníctvím této karty majitel restaurace naúčtovat zálohu, často i v plné výši hodnoty menu za celou společnost. Dále však požaduje (a následuje sáhodlouhé a velmi "seriózní" vysvětlování proč), abyste k výši této částky připočítali nějakou další významnou částku v řádu několika tisíc euro nebo dolarů (v jednom případě se jednalo peníze na ubytování v hotelu, v jiném případě o peníze na letenku). To má být pro nějakého důležitého člověka v celé akci (např. vlastní kuchař, který na celé akci má připravovat nějaké speciality). Ve zdůvodnění se zpravidla uvádí něco v tom smyslu, že s ohledem na jakési složité systémy bonusů a slev je to takto výrazně výhodnější, a že na tom objednavatel hodně ušetří. Za to nabízí, abyste si připočítali nějakou další provizi sami pro sebe (zpravidla několik set euro nebo dolarů), a dále si máte připočítat dalších třeba 200 euro na poplatky pro Western Union. A teď přijde ten fígl, objednavatel totiž chce, abyste onu částku na hotel, letenku, či jiný účel, poukázali zpět prostřednictvím Western Union. Jak známo, příjemce platby provedené prostřednictvím Western Union je dodatečně nedohledatelný.
Nemusím zdůrazňovat, že k žádné akci ve Vaší restauraci už by nikdy nedošlo a účtovanou částku byste nikdy nedostali, neboť banky ochraňují držitele kreditních karet a nedopustí, aby klient platil za něco, co nedostal (a hlavně osobně nepodepsal).

Nedomnívám se, že by se snad našel někdo, kdo by mohl na podobnou fintu snadno skočit, přesto považuji za důležité na tento způsob podvodu upozornit. Může se totiž stát, že tuto základní fintu někdo v budoucnosti dopracuje k větší dokonalosti a věrohodnosti.

Aleš Dočkal
Gastronomická sekce HOREKA ČR

© 1999-2015 Hotel Fontána, s.r.o. - Ubytování Svitavy.
Kontaktní e-mail info@cestovni-ruch.cz. Informace a pravidla Publikování nebo další šíření obsahu serveru je bez písemného souhlasu zakázáno vyjma odborných prací pro školní či vědecké účely v případě, že budou respektována pravidla citace u uvedení zdroje.
Podporujeme Jeseníky card!