|
Zkracování prodejní doby
· | 06.11.2004 | Vít Pechanec |
Příspěvek od Vít Pechanec z 06.11.2004 |
|
TISKOVÁ INFORMACE
k Prohlášení Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR k poslaneckému návrhu zákona o prodejní době v maloobchodě (sněmovní tisk č.800)
Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR velmi pečlivě monitoruje a vyhodnocuje diskuzi, která se nyní v širokém spektru veřejnosti i odborných kruhů vede kolem pokusu zákonem regulovat prodejní dobu v českém maloobchodě. Obzvlášť důležité jsou pro nás ohlasy, které reagují na naše nedávné Prohlášení k poslaneckému návrhu zákona o maloobchodní prodejní době.
Jednou z myšlenek, kterou jsme museli zaregistrovat, je určitá obava, že Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR v tomto případě dostatečně nezohlednil zájmy malých a středních podnikatelů ( s prodejní plochou pod 200m2 ), kteří by při omezení prodejní doby (noční doba a svátky) získali jistou výhodu a podporu pro své podnikání a mohli tak zvýšit své tržby.
To však je jen jeden z argumentů. Dle názoru našeho Svazu návrh zejména očividně poškozuje svobodu podnikání i svobodu rozhodování zákazníka. I za předpokladu, že by navrhované opatření momentálně vyhovělo určité podnikatelské skupině, nemůžeme připustit jakékoliv neadekvátní zásahy do liberálního podnikatelského prostředí. Další kroky nebo zásahy by s poměrně velkou pravděpodobností na sebe nenechaly dlouho čekat a je jim proto nutné čelit již od počátku, při jejich vzniku. A to se samozřejmě netýká pouze prodejní doby.
V oblasti podpory malého a středního podnikání existuje celá řada reálných námětů, jak pro malé a střední podnikatele skutečně a poměrně rychle zlepšit podnikatelské klima a jejich existenční podmínky. Před vstupem do EU jsme mimo jiné opakovaně marně poukazovali na nutnost pomoci českým podnikatelům třeba s investicemi do technologií a vybavení obchodu, aby se mohli důstojněji a hlavně vůbec vyrovnat s evropskými požadavky a normativy tak, jak se příkladně stalo v Portugalsku a Řecku. Abychom nemluvili pouze o obchodu, stejně tak se to samozřejmě týká i podnikatelů v pohostinství. Zde všude by byly reálné návrhy zákonodárce či státu namístě.
Už vůbec nechceme komentovat rozpor a ten smutný fakt, že navrhovatelé projevují starostlivost o noční či sváteční odpočinek zaměstnanců, ale současně to považují za výhodu pro práci malých a středních podnikatelů.
Jsme přesvědčeni o tom, že argumentace o pomoci MSP přes zkracování prodejní doby u větších retailerů, je argumentace zavádějící a odvádějící pozornost od podstaty věci a neschopnosti zajistit podporu zásadní, účelnější a faktickou.
Praha 4.listopadu 2004
Ing.Helena Pískovská
prezidentka
Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR |
|
© 1999-2023 Hotel Fontána, s.r.o. - Ubytování Svitavy. Kontaktní e-mail info@cestovni-ruch.cz. Právní doložka Publikování nebo další šíření obsahu serveru je bez písemného souhlasu zakázáno vyjma odborných prací pro školní či vědecké účely v případě, že budou respektována pravidla citace a uvedení zdroje. |
|
|